Friday, March 18, 2011

ulasan buku

  • tajuk buku > Pahlawan kecil              
  • pengarang > Hasanuddin Isa         
  • penerbit > Fajar Bakti sdn.bhd   
  • watak-watak buku > Ujis,Fadli,Khairi,Saifuddin dan Hisyamuddin        
 
       sinopsis buku > Sekumpulan pelajar yang bernama Ujis,Fadli,Khairi,Saifuddin dan Hisyamuddin sedang bersedia untuk pameran sains di sekolah mereka.Mereka tertinggal satu bahan-bahan untuk pameran
sains.Mereka merancang mencari bahan-bahan di hutan.Apabila mereka disana,mereka temui sebuah gua di bawah air terjun.Mereka berbingung.Mereka bermasuk dalam gua itu dan bertemu dua orang permuda.
 
 
 
  •  Bahagian paling gerek dalam buku > buku itu mengisi misteri-misteri di dalam gua.Gua itu boleh ada hantu di dalam atau orang yang sudah mati.Pada pendapat saya,  buku ini membuat saya lebih tertarik untuk membaca.Saya akan menyarakan buku untuk sesiapa hendak membaca buku itu.   
     
  • pengajaran yang diperoleh setelah membaca buku > kita tidak harus pergi ke hutan tanpa dewasa dan kita harus berhati-hati ketika di hutan.      
                     
  •  Adakah bahasa yang digunakan mudah difahami? > ya         
      
  • Adakah jalan ceritanya menarik? > ya         
      
  •   Adakah jalan cerita mudah difahami? > ya         
   
  • Saya  berikan cerita ini 4 bintang

No comments:

Post a Comment